5 lucruri despre genunchi

genunchi alergare

Odata cu sezonul rece si ploios, optiunile pe care le avem pentru a face sport se reduc destul de mult. Acest lucru mi-a fost evidentiat de un prieten care si-a dat seama ca va fi nevoit sa intre in hibernare sportiva, pentru ca terenurile de zgura in aer liber devin impracticabile pana in primavara. Cand l-am chemat la alergat, reactia lui instanta a fost: „Nu pot, o sa ma doara genunchii!”. Are sau nu dreptate? Mai jos sunt cateva informatii pe care le-am gasit pe site-uri de specialitate:

  • Alergatorii nu sufera de artroza la genunchi mai frecvent decat non-alergatorii. Din contra, acest studiu realizat pe durata a 18 ani arata ca doar 20% dintre alergatorii analizati au dezvoltat artroza la genunchi, in timp ce printre persoanele pasive urmarite procentul ajunge la 32.
  • Studiul de mai sus e adevarat indiferent de varsta. Conform medicilor, pierderea cartilajului osos, inclusiv cel din genunchi, e o consecinta naturala a inaintarii in varsta. In acelasi timp, au fost cazuri in care un program constant de alergare moderata a contribuit la imbunatatirea sanatatii cartilajelor.
  • In ciuda a ceea ce spun reclamele, suplimentele alimentare nu pot reface cartilajele genunchilor. Cel mai popular supliment, glucozamina, poate ajuta la osteoartroza genunchilor doar prin protejarea cartilajului, lubrifiind articulatia si reducand senzatia de durere.
  • „Genunchiul alergatorului” e deseori cauzat de probleme in alta parte. Poate cea mai comuna accidentare intre alergatori se manifesta printr-o inflamare a cartilajului de sub rotula genunchiului. Tot mai multi medici sportivi ajung la concluzia ca „genunchiul alergatorului” e cauzat de probleme complementare de la solduri, muschi fesieri sau cvadricepsi. Daca acestia nu sunt suficient de bine dezvoltati, presiunea pe care ar trebui sa o suporte ei e preluata de genunchi.
  • Exista modalitati de a preveni leziunile. Ca o concluzie a paragrafului anterior, intarirea tuturor muschilor corpului reduce riscul aparitiei problemelor la genunchi. De asemenea, daca ai ceva kilograme in plus, incearca sa combini alergarea cu o dieta corespunzatoare si alte exercitii pentru a scadea presiunea la care sunt expusi genunchii. Nu in ultimul rand, tine cont ca alergarea pe o suprafata plana (de preferat una maleabila, nu asfalt) e mai putin daunatoare decat pe suprafete foarte inclinate.

Sursa: Runner’s World

Foto: World Running

Da mai departe!
Share on FacebookEmail this to someoneTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Ce parere ai?

comentarii