5 trucuri simple prin care sa treci peste lipsa de motivatie

cros caritabil sortilemn motivatie

Majoritatea alergatorilor au ajuns intr-un punct in care si-au spus: „Nu o sa progresez niciodata”, „Nu o sa fiu vreodata la fel de bun ca X” sau „Sunt prea obosit sa ma antrenez azi”. Alergarea e un sport in care performantele sunt influentate de psihic. De multe ori, gandurile negative pot transforma un antrenament bun in unul slab.

Ni se intampla tuturor. Cu ajutorul unor trucuri putem depasi aceste momente si le putem intoarce in avantajul nostru. Cea mai buna parte e ca nu avem nevoie de echipament suplimentar pentru ca toate resursele sunt in capul nostru.

#1 Concentreaza-te pe linia de finish Un studiu al Universitatii din New York releva faptul ca cei care se concentreaza la finish-ul antrenamentului sau concursului si nu dau prea multa atentie imprejurimilor reusesc sa scoata timpi mai buni si sa perceapa distantele ca fiind mai scurte. Acest truc poate fi aplicat si in cazul distantelor mai lungi, unde putem lua repere intermediare (ex.: un copac, o intersectie) care sa ne imparta efortul in intervale.

#2 Inconjoara-te cu prieteni – suporteri In urma unui alt studiu, cercetatorii au observat ca atletii care au multi prieteni care sa ii sustina pe traseu in timpul unui concurs obtin rezultate mai bune, deoarece energia pe care o primesc de la sustinatori le reduce senzatia de oboseala.

#3 Vorbeste cu tine insuti Chiar daca vei parea nebun, asta nu va conta, deoarece vei fi in stare sa mentii un ritm ridicat in timp ce alti atleti vor fi mai obositi. Conform Runner’s World, nu e suficient sa avem picioare si plamani puternici, ci si de un cap puternic: „Indoielile pot sta in calea imbunatatirii rezultatelor tale, dar o mantra buna te poate ajuta sa ramai calm si sa progresezi.”

#4 Nu confunda oboseala mentala cu cea fizica Conform unei cercetari publicate in Jurnalul de Psihologie Aplicata, oboseala psihica influenteaza in mod direct oboseala fizica. Doua grupuri au participat la un antrenament intens, iar grupul care a fost supus unor exercitii solicitante din punct de vedere mental s-a descurcat mult mai rau decat grupul care a avut de rezolvat ceva mai simplu. Asta scoate in evidenta faptul ca alergarea e de fapt o batalie mentala. De aceea, simpla constientizare ca oboseala nu e cauzata de corp, ci de creier, te poate ajuta sa treci peste clipele grele din timpul antrenamentului.

#5 Stimuleaza-ti financiar fuga Ultimul truc presupune o mica investitie financiara si, cu toate ca banii nu cumpara fericirea, te pot ajuta sa iti imbunatatesti performanta. Tocmai de aceea au fost create aplicatii cum e Pact, prin care utilizatorii isi asuma faptul ca vor consuma un anumit numar de fructe/legume sau ca vor alerga un anumit numar de kilometri. Cei care ating pragul propus primesc bani de la cei care nu-l ating, astfel ca perseverenta se poate transforma intr-o pereche noua de adidasi.

Sursa: huffingtonpost

Da mai departe!
Share on FacebookEmail this to someoneTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Ce parere ai?

comentarii