8 pasi pentru a incepe sa alergi

cros caritabil sortilemn incepem alergam

Daca alergi de ceva timp, e foarte probabil ca la un moment dat sa fi auzit cel putin una din urmatoarele intrebari:
– De ce alergi?
– Cum ar trebui să încep?
In timp ce la prima intrebare exista o varietate foarte mare de raspunsuri, un alergator incepator ar trebui sa se ghideze dupa urmatorii pasi:

Pasul 1 Tranzitia de la plimbare la alergare nu trebuie sa fie una complicata si, pentru inceput, se recomanda o combinatie intre cele doua. Odata cu trecerea timpului, ponderea alergarii va fi predominanta, pana cand plimbarea va fi eliminata din antrenament in mod natural.
Pasul 2 Din punct de vedere al motricitatii, principala diferenta intre plimbare si alergare e facuta de felul in care ridicam piciorul de pe sol și de felul în care il readucem pe sol. Suprafata care se afla intre picior si asfalt/pista/carare e foarte importanta, de aceea gasirea unei perechi de papuci potrivite e cruciala. Gasiți un ghid pentru alegerea corecta a papucilor de alergat aici.
Pasul 3 Ce sa imbracam? De cele mai multe ori, oamenii sunt loviti de inspiratia de a incepe sa alerge primavara sau vara, in aer liber. La inceput, puteti alerga cu orice haine de sport va sunt confortabile si pe care le gasiti in dulap, cu conditia sa permita corpului sa respire, fapt care va duce implicit la un confort crescut. In general, o pereche de pantaloni scurti si un tricou sunt alegerea preferată de alergatori.
Pasul 4 Odata ce ati pus la punct detaliile de mai sus, e timpul sa faceti un program de antrenament care sa includa minim trei antrenamente saptamanale a cel puțin treizeci de minute fiecare. In acest scop, va este utila notarea intr-o agenda a alergarilor facute, in calendar sau pe telefon, in diferite aplicatii. Tratati programul cu seriozitate si, chiar daca la inceput apare tentatia de a evita unele antrenamente, constanta va ajuta sa transformati treptat alergatul intr-un obicei de care nu va veti putea lipsi.
Pasul 5 Acorda respect mediului înconjurator, invatand cum iti afecteaza suprafata de alergare si temperatura corpul. De exemplu, inainte de a incepe sa alergi pe trasee denivelate e bine sa urci si sa cobori cateva pante pentru a-ti obisnui picioarele si plamanii cu un astfel de exercitiu, la o scara mai scazuta.
Temperatura atinge valorile cele mai ridicate intre orele 10:00 si 15:00, interval recomandat antrenamentelor din timpul toamnei si al iernii. Pe de alta parte, acelasi interval orar ar trebui evitat pe timpul verii.
Pasul 6 Nutritia si hidratarea sunt doua aspecte foarte importante inca de la inceput. Nu e bine sa alergati la mai putin de trei ore după o masa consistenta sau cu stomacul gol, varianta optima fiind cea de a lua o gustare cu una-doua ore inainte de antrenament. La fel si cu hidratarea: o jumatate de litru de apa bauta cu una-doua ore inainte de a incepe ar trebui sa fie suficienta organisumului, in cazul in care exercițiul nu depaseste o ora.
Pasul 7 Progresul. Veti observa ca pana acum nu am mentionat nimic legat de timp sau distanta. Viteza trebuie sa va permita sa purtati o conversatie fara sa vi se taie respiratia, iar cresterea distantei trebuie sa se faca progresiv, pentru a evita accidentarile.
Pasul 8 Vorbind de evitarea accidentarilor, respectati zilele de pauza, in care sa acordati timp corpului sa se refaca. Daca totusi alegeti sa faceti antrenamente in zilele de repaus, incercati sa nu va solicitati prea mult picioarele.

Sursa: Runner’s World
Foto: Unsplash

Da mai departe!
Share on FacebookEmail this to someoneTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Ce parere ai?

comentarii