Alergarea nocturna

Alergarea nocturna alergator.ro

Iarna bate la usa, silindu-ne sa iesim din zona de confort atunci cand alergam pe intuneric. Gradul de dificultate al alergarii creste atunci cand conditiile de antrenament se schimba (temperatura, umiditate, lumina, traseu, diferenta de nivel).

Pe masura ce durata zilei scade, o strategie interesanta este aceea de a adopta treptat alergarile in intuneric si de a nu modifica foarte mult ora alocata antrenamentelor. Elementul cheie al unui astfel de antrenament este frontala, care ne permite sa alergam in siguranta si atunci cand sursele naturale de lumina sunt insuficiente. Pentru a putea spori confortul fizic, putem aloca un interval orar (de exemplu, seara intre 17:00 – 20:00), astfel incat sa maximizam satisfactia, dar si pentru ca trecerea de la sezonul de vara la cel de iarna sa se realizeze gradual.

Fata de alergarea la lumina solara, alergarea cu frontala implica unele mici neajunsuri: distorsioneaza putin mediul in care ne desfasuram alergarea si, datorita luminozitatii reduse, distingem mai greu obstacolele de pe traseu.

O alergare pe timpul noptii este mai solicitanta si din alte puncte de vedere:

  • ochii obosesc mult mai repede, fiind mai solicitati;
  • nu putem sa ne dozam energia la fel de bine, dat fiind ca aria noastra vizuala este mai restransa.

Pentru cresterea performantelor de alergare nocturna, o tactica eficienta este aceea de a practica alte sporturi (mersul cu bicicleta, ski de fond) tot in toiul noptii, astfel ochii nostri vor avea antrenament, iar noi vom avea un randament mai bun.

In cazul in care alergam in apropierea unor drumuri pe unde circula si autovehicule e de preferat sa purtam o vesta sau bluza reflectorizanta, pentru a fi vizibili si pentru a evita accidentele.

Intunericul nu este un motiv suficient de bun sa renuntam la alergare.

Foto: thisbucketlist

Da mai departe!
Share on FacebookEmail this to someoneTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Ce parere ai?

comentarii