Antrenamentele cu intervale – Ce? Cum? De ce?

antrenamentele cu intervale

Antrenamentul cu intervale e una din cele mai bune tehnici pentru imbunatatirea vitezei. Un astfel de antrenament presupune alternarea perioadelor cu intensitate foarte crescuta cu perioade cu intensitate scazuta, de revenire.

Prin acest model cu schimbari dese si bruste ale ritmului corpul e antrenat sa se recupereze rapid, fapt care va duce in timp la o capacitate mai mare de a sustine un ritm crescut pentru o perioada mai mare de timp.

In timpul antrenamentelor cu intervale, principala sursa din care corpul isi procura energia sunt carbohidratii. Mai apoi, in perioadele de recuperare, el incepe sa arda grasimi pentru a ne ajuta sa ne revenim. Acest proces continua si la cateva ore dupa ce am terminat, ajutandu-ne sa scapam de kilogramele in plus.

Antrenamentele cu intervale nu ar trebui facute zilnic. Pentru ca efortul e unul intens, corpul nostru are nevoie de mai mult timp pentru a se reface. In caz contrar, riscul accidentarilor si chiar al pierderii motivatiei creste.

Acest tip de antrenament e foarte solicitant pentru inima, plamani si picioare, astfel ca nu e indicat incepatorilor sau celor care sunt in perioada de revenire dupa o pauza mai lunga.

Sursa: www.nhs.uk

Da mai departe!
Share on FacebookEmail this to someoneTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Ce parere ai?

comentarii