Antrenamentul anaerob si avantajele lui

antrenament anaerob

Alergarea poate fi considerata atat un exercitiu aerob cat si unul anaerob, in functie de intensitatea si durata acesteia. Un antrenament de intervale va fi incadrat in categoria anaeroba, in timp ce o alergare sustinuta la un ritm mediu face parte din grupa aeroba.

Exercitiile anaerobe implica o activitate de o intensitate ridicata si de scurta durata. In acel interval de timp, cererea de oxigen a organismului depaseste cantitatea disponibila, fiind astfel justicata folosirea termenului anaerob, care inseamna fara oxigen. Acest tip de exercitii consuma din energia depozitata in muschi.

Printre beneficiile unui antrenament anaerob se numara:

  • Imbunatateste VO2 max (respectiv cantitatea de oxigen care se poate consuma in timpul unui antrenament) cu efect imediat asupra activitatii cardio-respiratoare
  • Creste rezistenta organismului la acumularea de substante reziduale cum ar fi acidul lactic si favorizeaza eliminarea lui din organism determinand astfel reducerea oboselii
  • Dezvolta muschii

Cele mai comune exemple de astfel de exerctii sunt ridicarea de greutati, sprinturi, sarituri cu coarda, catarari si izometrie.

De cealalta parte, imbunatatirea conditiei fizice, reducerea riscului de imbolnavire si gestionarea problemelor privind greutatea sunt beneficii apreciate ale antrenamentelor aerobe sau cardio.

Pentru incepatori sunt recomandate antrenamentele cu intensitate scazuta timp de cateva saptamani pentru a crea asa numita conditie fizica, aflata la baza exercitiilor de intensitate ridicata. De asemenea este indicat sa consultati medicul inainte sa includeti acest tip de antrenament in rutina dumneavoastra. Pentru a preveni accidentarile sunteti sfatuiti sa realizati 5-10 minute de incalzire atat la inceputul cat si la final sesiunii de exercitii.

Sursa: sparkpeople.com

Da mai departe!
Share on FacebookEmail this to someoneTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Ce parere ai?

comentarii