Antreneaza-ti psihicul!

Antreneaza-ti psihicul

Picioarele ard si simti ca oricat ai forta, nu poti mai mult.

Atunci cand ai impresia ca daca mai faci un pas te prabusesti, e normal sa crezi ca rezervele de energie s-au epuizat. Cu toate astea, stiinta sugereaza ca mintea ne face sa incetinim prematur, iar noi suntem capabili de mai mult decat credem.

Pentru a demonstra asta, cercetatorii au facut un test in timpul unei curse de 20 de km si au masurat contractiile musculare ale sportivilor. Unii au alergat normal, iar muschii lor s-au contractat in functie de comenzile pe care le primeau de la creier; muschi celorlalti erau contractati artificial, prin stimulare electrica. Puterea de contractie a celor din primul grup a scazut dupa 15 km, in timp ce pentru atletii din al doilea grup vigoarea muschilor a ramas aproape neschimbata pana la final. Prin aceasta, oamenii de stiinta au dovedit ca mintea are puterea de a convinge picioarele ca sunt obosite, chiar daca sunt inca in stare buna de functionare. Pentru a completa o pregatie fizica serioasa cu un psihic puternic, iti sugeram urmatoarele tehnici:

  • Evalueaza-ti disconfortul Daca te straduiesti sa maresti viteza sau sa cresti distanta, corpul iti va raspunde iar tu va trebui sa inveti sa il asculti. Pentru asta, ai nevoie sa faci bine diferenta intre durerea sanatoasa (creata de parasirea zonei de confort) si durerea nesanatoasa (accidentarile). E de preferat sa fim foarte constienti care e deosebirea dintre cele doua, pentru a fi in stare sa le abordam corect si in timpul concursurilor.
  • Imagineaza-ti ca ai un finish in forta Unul din cele mai importante trucuri pentru depasirea limitelor e acela de a pastra o gandire pozitiva. Doar gandul ca esti in stare sa treci linia de final in viteza iti va creste increderea considerabil.
  • Repeta o mantra O fraza motivationala te poate ajuta sa treci mai usor peste momentele de cumpana, atat in antrenamente cat si in concursuri. E foarte important ca ea sa nu aiba un caracter negativ – de genul „Nu te prabusi!” sau „Nu te opri!” -, ci unul pozitiv – cum ar fi „Hai ca se poate!”.
  • Sarbatoreste micile victorii Cercetatorii recomanda sa imparti o cursa in mai multe intervale si sa iti propui teluri variate. De exemplu, poti incerca sa petreci mai putin timp la punctele de hidratare sau sa ai o postura corecta cand cobori o panta. Indeplinirea acestor mici obiective te poate face sa te simti mai bine si sa ai o atitudine pozitiva.

Nu-ti lasa mintea sa stea in calea progresului!

Sursa: Runner’s World

Foto: Unsplash

Da mai departe!
Share on FacebookEmail this to someoneTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Ce parere ai?

comentarii