Beneficii ale bananelor pentru alergatori

beneficii ale bananelor pentru alergatori

Bananele sunt una din gustarile preferate printre alergatori si, dupa cum probabil ati observat, sunt prezente la aproape fiecare punct de alimentare atat la crosuri cat si la maratoane si ultra-maratoane.

De ce banane?

  1. sunt usor de digerat, contin carbohidrati si ofera un impuls de energie intr-un interval scurt de timp;
  2. contin potasiu – care are un rol important in functionarea muschilor. Aportul unei banane de dimensiuni medii acopera 12% din necesarul zilnic de potasiu si contribuie la disparitia crampelor musculare din timpul cursei;
  3. sunt o sursa valoroasa de mangan cu rol activ in dezvoltarea osoasa, in metabolizarea proteinelor si producerea energei.

Bananele contin aceleasi substante active (carbohidrati si minerale) ca si bauturile pentru sportivi si au acelasi efect daca sunt consumate la intervale de 15 minute pe parcursul desfasurarii activitatii fizice.

Daca ati luat banane mai verzi si doriti sa coaca mai repede, o solutie simpla este sa puneti bananele intr-o punga de hartie impreuna cu un mar. Pentru a conserva bananele care sunt prea coapte, puteti sa le pastrati in frigider.

Surse: livestrongWomen’s runningsaltmarshrunning

Foto: Unsplash

Da mai departe!
Share on FacebookEmail this to someoneTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Ce parere ai?

comentarii