Cat ar trebui sa asteptam pentru a alerga dupa o masa copioasa?

 

masa-craciun

Digestia consuma o parte importanta din resursele de energie ale corpului. Pentru a facilita acest proces, corpul suplimenteaza volumul sangelui pe care il trimite spre stomac si spre alte organe cu rol digestiv – acesta e si motivul pentru care deseori simtim nevoia de a dormi dupa o masa copioasa.

Fluxul sanguin crescut directionat spre organele interne inseamna totodata ca nivelul sangelui care ajunge la grupele mai mari de muschi scade. Cand alergam, se intampla exact opusul: cea mai mare parte a sangelui este directionată spre grupele musculare mari, pentru a asigura energia necesara contractiei muschilor.

Cand avem o cantitate mare de mancare in stomac alergatul este dificil sau inconfortabil deoarece corpul uman nu este construit sa se ocupe in acelasi timp de exercitiu fizic si digestie. Crampele sau durerile stomacale si deranjamentele gastro-intestinale sunt cele mai des intalnite probleme de care ne lovim cand incercam sa ne antrenam cu stomacul plin.

Cu toate acestea, atletii de anduranta reusesc sa manance in timp ce alearga, deoarece se antreneaza constant in acest sens. Chiar si in timpul curselor lungi, cand completeza resursele energetice ale organismului, alergatorii consumă lichide, fructe, batoane sau geluri energizante, insa niciodata mese grele. Cea mai buna solutie de a invata ce nevoi are corpul tau e de a experimenta http://clashroyaleboom.com diferite variante in timpul antrenamentelor.

Pentru rezultate optime, acordati-i corpului intre doua si patru ore sa digere mancarea, mai ales dacă e vorba despre un antrenament solicitant sau o masa copioasa.

Sursa: Runner’s World

Foto: Andrei Balint

Da mai departe!
Share on FacebookEmail this to someoneTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Ce parere ai?

comentarii