Ce avem de facut sa ardem mai multe calorii cand iesim la alergat?

Alergatorii nu ard la fel de multe calorii

Conform unui studiu al unei asociatii americane , mai mult de 19 milioane dintre locuitorii SUA alearga cel putin 100 de zile pe an. Desi un numar semnificativ dintre ei aleg  acest sport pentru a scapa de kilogramele in plus, nu toti reusesc sa slabeasca.

Alergi prea incet. Alergatorii pe distante lungi au de cele mai multe ori un program de antrenament ce le recomanda sa se concentreze pe un numar cat mai mare de kilometri, fara insa a depune un efort cu mult in afara zonei de confort. Aceasta metoda ii ajuta la capitolul anduranta, fara a solicita prea mult corpul.

Daca motivul principal pentru care ai inceput sa alergi e faptul ca vrei sa slabesti, poate fi o idee buna sa cresti putin viteza cu fiecare antrenament. Ritmul cardiac nu va creste foarte mult, astfel ca desi timpul dedicat alergarii va fi acelasi, vei reusi sa arzi cu pana la 20% mai multe calorii.

In cazul in care te pregatesti pentru un concurs nu e recomandat sa renunti complet la antrenamentele mai lente, caz in care poti include in program si bucati de alergari in panta.

O alta greseala des intalnita este suprasolicitarea. Avand in minte doar scopul final – pierderea de kilograme -, putem sa pierdem din vedere ca o posibila accidentare cauzata de fortarea excesiva a corpului ne poate obliga sa luam o pauza indelungata. De aceea, se recomanda cresterea treptata si constanta, atat a volumului, cat si a intensitatii antrenamentelor.

Rutina. Corpul uman are o capacitate extraordinara de a gasi modalitati de a consuma cat mai putina energie in cazul activitatilor repetitive. Alergand pe acelasi traseu si cu aproximativ aceeasi viteza, corpul se va obisnui cu efortul respectiv iar consumul de calorii va fi mai mic.

Cea mai buna modalitate pentru a evita acest lucru este sa evitam rutina si sa variem tipurile de antrenament, traseele si ritmul cat mai mult posibil.

Dieta gresita. Un alergator obisnuit are nevoie de 30 de minute de alergare cu o medie de 10 km/ora pentru a consuma 300 de calorii; in acelasi timp, ii poate lua 30 de secunde sa le puna la loc. Toate punctele mentionate in randurile de mai sus nu au niciun sens daca nu sunt coordonate cu o dieta sanatoasa.

Chiar daca tuturor ne place sa ne recompensam eforturile cu gustari dulci dupa un antrenament, trebuie sa tinem cont ca acestea ne pot anula toata munca.

Sursa: active.com

Foto: dharanamedicina.com.br

Da mai departe!
Share on FacebookEmail this to someoneTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Ce parere ai?

comentarii