Ce se intampla daca renuntam la zahar

renuntam la zahar

Nu mai e nicio noutate ca, in medie, fiecare persoana consuma zilnic 300 de calorii pe care le iau doar din zahar. Acesta nu se ia doar din produsele evidente cum sunt prajiturile, bomboanele si ciocolata, dar si din cele care suna mai sanatos, ca iaurtul, sosul de pe paste sau dressingul din salata. Chiar daca nu e deloc usor sa renunti la zahar, efectele pe termen mediu si lung merita sacrificiul.

  • Inima iti va multumi Reducerea semnificativa a consumului de zahar atrage dupa sine si o scadere cu 10% a colesterolului rau (LDL) si cu 20% – 30% a trigliceridelor.
  • Nu vei mai fi nevoit sa imprumuti crema de cosuri a copiilor Inflamatia sistemica e un declansator al acneei, iar zaharul e unul din principalii factori inflamatori din organism. In cadrul unui studiu s-a observat ca daca persoanele care nu au obiceiul de a consuma bauturi acidulate beau o doza de suc zilnic, timp de trei saptamani, riscul aparitiei cosurilor creste cu 87%.
  • Vei ocoli diabetul Zaharul creeaza depozite de grasime in jurul ficatului, depozite rezistente la insulina, ceea ce anuleaza o mare parte din rolul pancreasului. S-a demonstrat ca e de 11 ori mai probabil sa dezvolti diabet de tip II consumand 150 de grame de calorii din zahar decat consumand 150 de calorii din proteine sau grasimi.
  • Vei fi mai fericit E normal sa te simti putin agitat, nervos sau chiar depresiv daca renunti la zahar insa un studiu al universitatii Columbia a scos in evidenta faptul ca femeile care consuma o cantitate mai ridicata de dulciuri sunt mai predispuse la anxietate si schimbari bruste de stare.
  • Vei dormi mai bine Renuntarea la zahar te va face mai capabil de a ramane concentrat si alert in timpul zilei, iar somnul va deveni mai linistit.
  • Vei tine minte numele sotiei sefului Ai un lapsus? Ai ghicit, zaharul poate fi de vina. In cantitati mari, acesta afecteaza comunicarea dintre celulele din creier, iar capacitatea de concentrare si memoria sunt primele afectate.
  • Vei da jos kilogramele in plus Chiar daca vei inlocui zaharul cu alte alimente (cum ar fi batoanele cu cereale sau proteine), nu vei inghiti la fel de multe calorii.

Mai jos se poate vedea cat zahar contin unele din cele mai frecvent consumate mancaruri si bauturi.

zahar in mancare

Sursa: Prevention

Foto: sugaracne Reachingutopia

Da mai departe!
Share on FacebookEmail this to someoneTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Ce parere ai?

comentarii