Cele mai bune surse de proteine pentru alergatori

Surse de proteine

Proteinele sunt o parte foarte importanta din dieta unui alergator. Avand in vedere ca muschii sunt compusi din proteine si apa, trebuie sa tinem cont de faptul ca unele surse sunt mai eficiente decat altele. Principalele roluri pe care proteinele trebuie sa le indeplineasca sunt de a contribui la dezvoltarea masei musculare si de a ajuta la repararea fibrelor deteriorate in timpul antrenamentelor si concursurilor.

Migdalele sunt compuse din 20% proteine, fiind una din cele mai importante surse vegetale pentru acest nutrient. Pe langa asta, migdalele mai contin si vitamina E, grasimi nesaturate si fibre.

Poate cea mai populara si accesibila sursa de proteine este pieptul de pui. Acesta poate fi pregatit in nenumarate feluri si contine in medie 28 de grame de proteina si doar 2,5 grame de grasimi la fiecare 200 grame.

Pentru o perioada lunga de timp, ouale au avut o reputatie proasta datorita nivelului ridicat de colesterol, insa in ultimii ani s-a ajuns la concluzia ca acestea nu ii afecteaza pe cei care le consuma in mod regulat. Un singur ou contine intre 6 si 7 grame de proteine, iar asimilarea acestora de catre corp se face foarte rapid.

Iaurtul contine doua surse de proteina: zer si caseina si, pe langa aceasta, mai este renumit si pentru faptul ca anihileaza senzatia de foame si creste aportul de calciu in organism. Tinand cont si de numarul de calorii, se recomanda alegerea iaurtului cu continut scazut de grasime.

Din punct de vedere al continutului proteic, un sandwich cu piept de curcan intre doua felii de paine integrala poate fi optiunea perfecta pentru masa de pranz. Pieptul de curcan este totodata si o sursa importanta de vitamina B6, vitamina B3 si seleniu.

Proteina din soia are origini vegetale si este absorbita intr-un timp foarte scurt de catre organism, astfel ca reprezinta o varianta foarte importanta pentru o refacere rapida dupa un antrenament intens.

Pe langa faptul ca o portie de 170 de grame de somon contine 44 de grame de proteine, acest tip de carne este si o sursa bogata de acizi grasi omega 3, ce ajuta la sanatatea creierului si a inimii.

Sursa: Competitor.com

Foto: Unsplash

Da mai departe!
Share on FacebookEmail this to someoneTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Ce parere ai?

comentarii