Crampe musculare: cauze, tratamente si preventie

Cramp in calf

Aproape fiecare alergator a trecut prin neplacuta experienta de a avea crampe musculare la un moment dat, cel mai probabil in timpul unei alergari mai lungi sau in zile foarte calduroase. Ce e foarte frustrant e ca pot sa apara pe neasteptate si pot sa ruineze antrenamentele sau concursurile.

In principal, aparitia crampelor musculare are doua cauze. In primul rand, pot sa apara din cauza oboselii sau a supra-antrenarii, caz in care problemele vor aparea la muschii ce nu au fost pregatiti suficient. In al doilea rand, apar crampe musculare si atunci cand transpiram excesiv, eliminam mult sodiu si corpul are un deficit de electroliti. Partea neplacuta e ca vor fi afectate mai multe grupe musculare, iar durerile vor fi mai greu de suportat.

Crampele cauzate de oboseala apar cel mai frecvent in zona gambelor, insa e foarte probabil sa fie asimetrice (de exemplu: contracturi musculare doar la gamba piciorului stang). Pe termen scurt, acestea se trateaza cu gheata, stretching sau masaje usoare pentru relaxarea muschilor.

Pentru a le preveni, e recomandat sa ne supunem corpul la provocari si in timpul antrenamentelor si sa il obisnuim sa lucreze chiar daca a obosit. Astfel, ne vom obisnui cu cresterea zonei pe care o consideram confortabila, iar durerile din timpul concursurilor vor aparea tot mai rar sau deloc.

Pe de alta parte, crampele ce apar in urma deficitului de electroliti din organism sunt cauzate de o eliminare foarte mare de sodiu prin transpiratie, mai ales cand alergarile au loc la temperaturi ridicate. Pentru a veni in intampinarea acestor probleme, organizatorii de concursuri se asigura ca la punctele de hidratare de pe traseu sa putem inlocui pierderile cu ajutorul unor bauturi special pregatite.

Crampele se manifesta sub forma unor zvacniri ale muschilor si incep sa isi faca simtita prezenta in grupele musculare cele mai folosite, in partea superioara a picioarelor. La fel ca si la primul tip, masajul usor si gheata sunt tratamentele indicate pe termen scurt. Pentru a preveni aparitia acestor neplaceri, trebuie acordata o atentie sporita si constanta consumului de lichide in functie de nevoile organismului fiecaruia dintre noi. Aici gasiti un calculator online care ne spune care e consumul zilnic de apa recomandat, in functie de greutate, grad de activitate si clima.

Sursa: runnersconnect.com

Foto: huffingtonpost.com

Da mai departe!
Share on FacebookEmail this to someoneTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Ce parere ai?

comentarii