Cum evitam cele mai frecvente greseli ale alergatorilor?

cele mai frecvente greseli

Indiferent de obiectivul si daruirea cu care ne antrenam, cu totii am facut greseli in ceea ce priveste alergarea. Pentru ca sportul sa fie o activitate cat mai placuta, alergatorii profesionisti ne sfatuiesc sa acordam o atentie sporita urmatoarelor aspecte:

Cresterea brusca a numarului de kilometri. Distanta parcursa trebuie sa urmareasca o regula simpla, aceea de a creste volumul saptamanal cu cel mult 10%. In acest fel, cresterea numarului de kilometri va fi treptata, iar muschii, tendoanele si oasele au astfel timpul necesar pentru a se adapta. Cinci luni reprezinta un interval de timp prea scurt pentru a ne pregati pentru un maraton atunci cand pornim de la zero si dorim sa evitam o posibila accidentare.

Alergarile usoare nu sunt suficient de lejere. Acestea isi pun amprenta asupra alergarilor mai dificile, corpul fiind deja obosit si neavand timpul necesar recuperarii. Aceasta greseala duce la cresterea riscului de ranire in timpul antrenamentului. Alergarile usoare trebuie sa respecte doua principii:

  • ritmul cardiac sa fie situat intre 70% si 75% din capacitatea maxima, astfel incat sa putem purta o discutie fara a fi nevoiti sa ne oprim,
  • la finalul alergarii ar trebui sa simtim ca mai poti alerga in continuare.

Pornim prea tare. Printre setul de greseli des intalnite este si accea ca la unele concursuri sa incepem alergarea cu un tempo mai alert din cauza adrenalinei, iar mai apoi sa constatam ca nu putem mentine acelasi ritm pana la final. Poti analiza ritmul din timpul alergarii lungi pentru a anticipa care va fi viteza recomandata pentru o competitie. Un sfat prietenesc din partea lui Jason Karp este de a alerga prima jumatate a alergarii cu capul si nu cu emotiile.

Sursa: outsideonline.com

Foto: www.slightlytiltedlife.com

Da mai departe!
Share on FacebookEmail this to someoneTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Ce parere ai?

comentarii