Cum ne afecteaza antibioticele alergarea?

antibioticele in alergare

Am alergat la proba de semimaraton la Cluj pe 10 aprilie, iar ceasul a indicat cu 7 minute mai mult decat anul trecut. Prin urmare, am analizat toate modificarile care ar fi putut influenta cresterea timpului meu. Cred ca antibioticele mi-au furat cele 7 minute, dar am sa le iau inapoi la anul cu tot cu dobanda.

Dupa ce am citit un pic, am vazut ca antibioticele sunt de fapt niste microorganisme care au capacitatea de a distruge anumiti microbi si sunt folosite cu precadere pentru tratarea unor infectii. In functie de tipul antibioticelor, acestea fie omoara bacteria, fie opresc multiplicarea acesteia in organismul nostru.

Mai mult decat atat, ele cresc sensibilitatea la caldura si favorizeaza astfel deshidratarea. Indeosebi in cazul antrenamentelor sau competitiilor desfasurate in aer liber, efectul antibioticelor va fi resimtit mai tare. In cazul in care luati un astfel de tratament medicamentos, incercati sa reduceti numarul de kilometri si intensitatea acestora. In completare, trebuie sa va hidratati corespunzator si sa  folositi creme pentru protectie solara.

Cei mai multi atleti care au concurat luand antibiotice fie au avut o viteza mai mica, fie au depus un efort considerabil mai mare pentru o viteza care inainte de acest tratament era confortabila. In cadrul unui experiment realizat pe cai de curse, s-a demonstrat ca antibioticele incetinesc ritmul si ca efectul lor nu este unul placebo – adica nu au o performanta mai scazuta doar pentru ca stiu ca antibioticele ingerate le vor afecta competitia.

Multe antibiotice provoaca diaree din cauza modificarilor bacteriene din stomac si intestine. Probioticele (exemplu: iaurt cu continut de culturi vii) ajuta la reducerea riscului de diaree. Transpiratia, diareea si o sensibilitate crescuta la soare in timpul unei alergari pot duce la ameteli, oboseala, dureri de cap sau crampe musculare.

Daca aveti in plan sa alergati in timpul unui tratament cu antibiotice, ar trebui sa luati in considerare o buna hidratare cu apa si electroliti si o protectie solara adecvata. Pe langa acesta, nu sperati la vreun record personal.

Sursa: runnersconnect.net

Da mai departe!
Share on FacebookEmail this to someoneTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Ce parere ai?

comentarii