Cum ne ajuta cofeina sa fim mai rapizi?

cofeina

Cofeina este un stimulent al sistemului nervos, iar sucurile, cafeaua si ceaiul o contin in proportii diferite. Acestea determina sporirea atentiei, cresterea puterii de concentrare si o coordonare mai buna a miscarilor. Beneficiile si riscurile aduse de consumul cofeinei sunt urmatoarele:

Ne pacaleste creierul transmitand semnale ca nu suntem obositi. Astfel ne imbunatatim performantele fara sa facem schimbari in planul nostru de alimentatie, antrenament sau in cel de odihna. Consumul de cofeina nu trebuie sa inlocuiasca somnul (intre sapte si noua ore de somn pe noapte).

Aceasta este absorbita in sange dupa 45 de minute de la ingerare, iar pentru maximizarea rezultatelor este recomandata consumarea lichidelor ce contin cofeina cu aproximativ o ora inaintea antrenamentului.

Substantele active din cofeina au rol activ in cresterea cantitatii de oxigen care va ajunge la creier si in muschi. Totodata sporeste utilizarea grasimilor  din organism ca resursa si conserva glicogenul, aspect important pentru alergartorii de anduranta care au nevoie de resurse de glicogen pentru ultimii zece kilometri ai cursei.

Cofeina ajuta la eliberarea acidului adenozintrifosforic, cu rol in cresterea capacitatii fizice si psihice, prin schimbarea starii de spirit si prin cresterea atentiei. Astfel o ceasca de cafea bauta inaintea unui concurs ne ajuta sa alergam la adevarata noastra capacitate, sa ne bucuram de alergare si sa prevenim accidentarile.

Cofeina imbunatateste timpul de reactie prin coordonarea musculara (cat de repede poate creierul sa trimita un semnal catre muschi – de a se contracta si de a se relaxa). Aceasta caracteristica aduce beneficii indeosebi pentru sprinteri, cei care alearga distante de pana la 1500 de metri, dar poate constitui un avantaj si pentru alergatorii pe distante lungi. Cu alte cuvinte, vom alerga mai repede cu mai putin efort.

Tipul de bautura Cantitate de cofeina (mg)
Expresso 80
Bautura carbogazoasa 10-15
Bautura energizanta 80
Ceai 25-30

Pentru atletii de anduranta doza recomandata de cofeina este intre cinci si sase miligrame per kilogram corp (pentru un alergator de 68 de kilograme doza optima e de 340 miligrame).

Sursa: RW.com

Foto: Unsplash

Da mai departe!
Share on FacebookEmail this to someoneTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Ce parere ai?

comentarii