Cum ne hidratam corect?

apa hidratare

Corpul nostru are nevoie de apa pentru a supravietui. Hidratarea nu presupune doar consumul de apa, ci si consumul de fructe, lapte sau ceaiuri din plante. Corpul consuma apa, de exemplu, pentru a pastra temperatura corpului constanta sau pentru a asigura buna functionare a articulatiilor.

Pe masura ce alergam, transpiram. Cu cat transpiram mai mult cu atat volumul sangelui scade. Cu cat volumul sangelui scade, inima depune tot mai mult efort pentru a transporta oxigenul catre muschi.

Putem atinge hidratarea optima atunci când bem lichide în functie de senzatia de sete resimtita. Deshidratarea afecteaza performanta si rezistenta la efort.  Pentru a evita deshidratarea:

-in timpul desfasurarii activitatii fizice puteti consuma 2-3 înghitituri de apa la fiecare 10-20 de minute sau de fiecare data cand apare senzatia de sete;

-in cazul unor activitati fizice mai indelungate de o ora (alergarea unui maraton) este indicata folosirea unei bauturi pentru sportivi pentru a inlocui astfel si electrolitii pierduti;

-in timpul alergarii, fructele sunt o optiune de luat in calcul – contin atât electroliti cat si lichide (banane, pepeni, struguri, mere)

Puteti testa daca sunteti hidratat sau deshidratat prin realizarea unui test simplu – atunci cand urina are culoarea galben deschis sunteti hidratat corect, atunci cand urina are culoarea galben inchis sunteti deshidratat.

Atunci cand simtiti senzatia de foame, puteti consuma cateva inghitituri de apa, deoarce uneori senzatia de sete este confundata cu cea de foame. Este recomandat ca dimineata, dupa ce va treziti, sa consumati un pahar de apa deoarece in timpul noptii corpul se deshidrateaza.

Hidratarea este sistemul prin care apa intra in organism. Deshidratarea este ceea ce se intampla fara ea. Fiecare inghititura de apa va ajuta sa va pastrati sanatatea si buna dispozitie.

Foto: picjumbo

Da mai departe!
Share on FacebookEmail this to someoneTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Ce parere ai?

comentarii