De ce ne doare uneori intr-o parte cand alergam?

Durerea intr-o parte

Asa-zisele dureri intr-o parte ne sunt familiare celor mai multi dintre alergatori. In zona coastelor simtim o senzatie ca o intepatura ascutita care adesea ne determina sa incetinim sau sa ne oprim. In general, acestea vor fi insotite si de dureri ale umarului de pe aceeasi parte a corpului.

Daca vrem sa alergam fara grija acestei dureri, medicii recomanda sa nu mancam alimente bogate in grasimi si fibre inaintea alergarii si sa tinem cont de intervalul de timp necesar pentru digestie (intre una si trei ore). Alimentele si bauturile dulci cresc la randul lor riscul aparitiei acestui dureri, indiferent daca sunt consummate inainte sau dupa efectuarea antrenamentului. De cele mai multe ori, responsabila de aceasta durere este diafragma (muschiul care extinde plamanul si ne permite sa respiram), care provoaca o iritatie sau durere locala. De un real efect pentru ameliorarea durerii intr-o parte este controlarea respiratiei si efectuarea a 4-5 aplecari in fata.

Pe langa atentia la alimentatie, durerile laterale pot fi evitate prin efectuarea unor exercitii precum cele de Stretching, Yoga sau Pilates. Acestea au rolul de a ne creste rezistenta si de a imbunatati musculatura folosita in timpul respiratiei. Exercitiile ne ajuta la cresterea performantei si la prevenirea accidentarilor.

Acest tip de durere este intalnita cu precadere in randul alergatorilor incepator, cand acestia isi doresc sa sara peste etape si sa comprime antrenamentele. Profesorii de educatie fizica fac referire la aceasta durere sub numele de lipsa de adaptare la efort. Organismul are propriul sau ritm si atunci cand il fortam sa isi depaseasca aceasta bariera intr-un interval scurt de timp, el ne va transmite un semnal ca suntem pe punctul de a il rani.

Pentru a preveni aceasta senzatie, putem sa ne folosim o regula simpla care spune ca cresterea distantei saptamanale poate fie cu pana la maxim zece procente din distanta parcursa in saptamana anterioara. Exceptie de la aceasta regula fac cei care isi reiau activitatea dupa o pauza scurta. O alimentatie inteligenta insotita de hidratarea corespunzatoare si efectuarea exercitiilor de stretching reduc durerea dintr-o parte.

Sursa: runnersconnect.net

Foto: greatist.com

Da mai departe!
Share on FacebookEmail this to someoneTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Ce parere ai?

comentarii