Interviu – Marius Ionescu

Marius Ionescu alergator.ro
Cel mai in voga alergator roman la momentul actual, Marius Ionescu e totodata primul roman calificat la Jocurile Olimpice de la Rio de Janeiro din 2016 in urma castigarii Maratonului de la Dusseldorf, cu timpul de 2h13’19”. El va participa la a doua sa Olimpiada, dupa ce in 2012 la Londra s-a clasat pe locul 26.
Desi are un program foarte incarcat, Marius si-a facut timp sa ne raspunda si noua la cateva intrebari:
  • Ce ai simtit la maratonul din Germania cand ai realizat ca te-ai calificat la Olimpiada?

La Dusseldorf mi-am facut baremul. Am avut un sentiment de implinire, munca depusa a dat roade.

  • Crezi ca vei obtine o clasare mai buna decat la Londra? Vei aborda o strategie diferita?

In urma experientei acumulate in ultimii 4 ani sper sa obtin o performanta mai buna. Abordarea cursei ramane de vazut. :)

  • Cum vezi situatia atletismului în Romania? Care sunt tinerele sperante ce trebuie urmarite din punctul tau de vedere?

Situatia atletismul nu este deloc roz dar imi doresc si sper sa se schimbe in mai bine pe viitor. Nu pot sa dau nume de tinere talente dar ce pot sa spun este ca Romania nu duce lipsa, trebuia doar sa avem grija de ele.

  • Cum reusesti sa te motivezi pentru a ramane in top?

Sunt o fire ambitioasa si consider ca imi mai pot imbunatatii actualele performante. Imi stabilesc mereu obiective pentru a nu intra in rutina.

  • Ce ai fi facut dacă nu erai alergator de performanta?

Nu stiu, sunt o fire sportiva… poate fotbal.

  • Recomanzi o carte/un film pentru alergatori?

Au tot aparut carti cu si despre alergare/alergatori, nu am apucat sa le citesc pe toate dar din ce mi-a trecut prin mana pot spune ca au fost interesante. Nascuti pentru a alerga, Autoportretul scriitorului ca alergator de cursa lunga. Ca film – Chariots of Fire.

  • Ce sfaturi le dai celor care vor sa inceapa sa alerge?

Pe pagina mariusionescu.ro am 10 sfaturi pentru alergatori, pe care o sa le redau si aici:esti alergarea/miscarea.

Inainte sa iti supui organismul unui efort fizic, mergi la un control medical. Pentru a evita o accidentare, inainte de a incepe antrenamentul, fa cel putin 5 minute de stretching usor.

Protejeaza-ti musculatura si articulatiile prin a alerga cat mai mult posibil pe o suprafata de teren moale, acest lucru te va ajuta in acelasi timp si la o recuperare mai rapida.

Nu incerca sa „dobori” recorduri zilnic, nu uita sa iti asculti organismul. Unul din cele mai importante principii ale sportului este adaptarea progresiva a organismului si sistemelor functionale la efort.

Daca iti doresti o viata lunga de alergator si cu cat mai putine accidentari, nu incerca sa faci un maraton decat dupa cel putin 1 an de antrenament constant.

Pentru a te pastra motivat, seteaza-ti mereu un obiectiv.

Nu lasa rutina sa intre in programul tau, fiecare antrenament trebuie sa contina „ceva nou”. Aici putem „introduce” chiar si un partener de antrenament. :)

Esti un individ unic, asta inseamna ca un lucru care se potriveste altuia nu ti se potriveste automat si tie. Aici putem da exemple: mancarea, suplimentele, echipamentul, etc.

Este important sa nu alergi prea tare la inceputul unei curse si sa iti „conservi” energia pentru finalul ei. Daca vrei sa folosesti anumite suplimente in timpul alergarii este de dorit sa le incerci intai in pregatire in mod constant.

Incearca sa iti lasi telefonul acasa sau in cel mai rau caz „agata-l” de brat. In acest fel iti poti folosi ambele brate corect si cat mai eficient.

Ultima pe lista, dar una din cele mai importante, este bucuria/placerea de a alerga, de miscare. Nu depasi linia care te va face sa detesti alergarea/miscarea.

Foto: Radical DJ

Da mai departe!
Share on FacebookEmail this to someoneTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Ce parere ai?

comentarii