Poate fi considerat laptele o bautura pentru sportivi?

Laptele bautura pentru sportivi

Consumul de lapte este foarte controversat: unii nutritionisti il recomanda, in timp ce altii nu gasesc motive pentru care ar trebui sa il consumam.

Alimentele si bauturile consumate imediat dupa incheierea unui antrenament au rolul de a inlocui nutrientii pierduti prin transpiratie. Acestea pot contribui la o refacere mai rapida si la eliminarea oboselii. O alimentatie necorespunzatoare dupa incheierea unui program de sport se resimte prin oboseala, somnolenta si apatie.

Laptele contine proteine, carbohidrati, vitamine, minerale si apa, toate acestea putand fi asimilate usor de catre organism pentru a inlocui nutrientii consumati in timpul antrenamentului. O cercetare realizata in Canada scoate la iveala ca laptele are exact acelasi rol ca si o bautura pentru sportivi.

Una dintre componentele cheie a laptelui este proteina. Pentru un alergator care practica acest sport pentru a se destinde si pentru a se mentine in forma, necesarul zilnic este intre 1-1,5 g proteina/kg masa corporala, in timp ce pentru alergatorii care intra in sfera competitionala necesarul zilnic este intre 1.2- 1.6 g proteina/kg masa corporala. In cazul unui barbat care cantareste 80 de kilograme si are o activitate fizica moderata, acesta are nevoie de aproximativ 80 de grame de proteine in fiecare zi. In medie, un pahar de lapte contine 8 grame de proteine, astfe ca acopera 10% din necesarul zilnic de proteine pentru un astfel de atlet.

Laptele e si o sursa importanta de carbohidrati. Acestia se consuma in treizeci de minute de la incheierea exercitiilor si sunt transportati catre muschi cu scopul de a fi folositi drept resursa pentru urmatoarea activitate sau pentru a fi depozitati sub forma de glicogen. In lipsa unui consum adecvat de carbohidrati, organismul va trasmite semne de oboseala sau durere musculara.

Laptele este o buna sursa de vitamina A si D precum si minerale (calciu si fosfor) care ajuta la buna functionare a muschilor si pastreaza oasele puternice.

Sursa: healthyeating.org

Da mai departe!
Share on FacebookEmail this to someoneTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Ce parere ai?

comentarii