Prima vizita la cabinetul de kinetoterapie

KSM Cluj (1 of 1)-83

O consultatie medicala se recomanda atunci cand intentionezi sa practici vreun sport, indiferent daca vorbim de alergat sau de antrenamente de forta, pentru a fi convins sa esti apt din acest punct de vedere. Multi semnam inconstienti declaratii pe proprie raspundere atunci cand participam la concursuri sau atunci cand ne facem abonament la sala. Cu toate acestea, pentru mine termenul de consult medical e vag, prin urmare am inceput sa consult specialisti din diferite domenii pentru a ma lamuri.

Chiar daca e clar ca am luat-o in ordine inversa decat ar fi fost normal, prima oprire a fost la un centru de recuperare medicala si sportiva. De ce? Pentru ca fiecare pereche de pantofi de alergat si-a luat tributul: cel putin cateva bataturi si basici pentru fiecare semimaraton alergat, indiferent daca era asfalt sau trail, uscat sau umed. Am dat vina pe sosete, pe pantofi si mai apoi pe forma piciorului meu. In cele aproape doua ore petrecute ieri la centru am descoperit cate ceva nou despre mine, lucruri care ma pot ajuta sa ma antrenez mai eficient si sa evit pe viitor problemele ce pot fi evitate.

Dupa ce facut acasa testul cu amprenta piciorului meu am banuit mereu ce timp de arcada am, insa testele de ieri mi-au dovedit ca m-am inselat. Am vazut cum calc, unde pun presiune si cand. De exemplu, am descoperit ca piciorul stang sustine 56% din greutatea corpului in pozitie statica si ca modul in care pasesc a contribuit la un moment dat o fractura la metatarsiene. Era de la sine inteles ca munca la birou isi pune si ea amprenta pe postura, insa nu eram constienta ca imi creeaza limitari de ordin fizic, pe care antrenamentele de alergare nu le compenseaza in totalitate.

DSC_2267

Pe langa asta, am experimentat un tip masaj special dedicat sportivilor: masajul in profunzime. Procesul avea drept obiectiv detensionarea muschilor, actionand asupra straturilor profunde ale tesutului muscular. Habar nu aveam idee ca spatele meu ascunde cateva puncte atat de dureroase; totusi, imediat dupa incheierea sesiunii, senzatia de relaxare pe care am simtit-o m-a facut sa ma simt ca o pana.

In cadrul sesiunii la care am luat parte, in afara de cele mentionate mai sus, mi s-a mai parut interesant si sa aflu cat e de importanta ordinea in care laba piciorului ia contact cu solul cand umblam, ideal fiind sa punem jos prima data calcaiul, apoi pingeaua (partea exterioara a piciorului) si doar la final degetele. Am observat aici diferenta fata de alergare, unde ni se recomanda mereu ca primul contact cu solul sa fie luat de pingea.

In zilele urmatoare vom reveni si cu un scurt interviu luat lui Gelu Cosma, kinetoterapeut si cel care conduce clinica de recuperare medicala si sportive.

Kinetic Sport and Medicine (1 of 1)-213

Sursa foto: Arhiva Kinetic Sport & Medicine

Da mai departe!
Share on FacebookEmail this to someoneTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Ce parere ai?

comentarii