Trucuri mentale pentru a iesi la alergat iarna

Trucuri mentale pentru a iesi la alergat si in conditii neprielnice

E iarna, temperaturile scad si trag dupa ele si motivatia alergatorilor de a se antrena. Desi nu e neaparat o placere sa alergi prin frig si intuneric, noi propunem cateva trucuri care te pot convinge sa incalti adidasii de alergat si in astfel de conditii.

  • Fa un plan de doar doua-trei zile de antrenament saptamanal. Poti opta sa completezi pregatirea cu antrenamente in sala de fitness ori la bazin;
  • Inscrie-te la concursuri. Alege competitii ce vor avea loc in perioada urmatoare, pentru a-ti organiza mai corect specificul antrenamentelor si pentru a avea tinte clare;
  • Gaseste-ti un partener de alergat. Indiferent daca e un prieten sau un caine, va fi mai greu sa renunti daca stii ca cineva se bazeaza pe tine;
  • Aminteste-ti de ce alergi. Chiar daca o faci pentru a slabi, pentru a termina o anumita cursa ori pur si simplu pentru a te putea lauda prietenilor, acest scop e un factor motivator foarte puternic;
  • Propune-ti sa te mentii „in forma”. Stim cu totii ca e mult mai greu sa revii la un nivel fizic ridicat dupa o pauza lunga decat sa te mentii, chiar daca scazi putin nivelul pentru perioada sezonului rece;
  • Fa un plan de vreme rea. E normal ca uneori sa nu vrei sa iti risti sanatatea in conditii extreme si de aceea poti pregati solutii alternative: amani (nu anulezi) antrenamentul pentru o alta zi, mergi la sala sau faci yoga;
  • Pregateste hainele cu o zi inainte. Aceasta strategie ajuta la scaderea timpului pierdut in cautarea echipamentului;
  • Alege un moment al zilei in care sa alergi. Dimineata sau seara – e de preferat ca perioada alocata antrenamentului sa nu alterneze prea mult pentru a creste senzatia de confort;
  • Recompenseaza-te. Gandeste-te ce cadouri sa iti faci daca reusesti sa urmezi un plan prestabilit. Cadourile trebuie sa aiba efect atat pe termen scurt, cat si pe termen lung;
  • Investeste in echipament de alergat. O pereche comoda si calduroasa de adidasi te poate face sa iesi din casa cu o grija mai putin.

BONUS: Sentimentul implinire de dupa un antrenament la care aveai de gand sa renunti te face sa eziti mai putin data viitoare si iti intareste increderea in sine.

Sursa: Runner’s world

Foto: Unsplash

Da mai departe!
Share on FacebookEmail this to someoneTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Ce parere ai?

comentarii